tisdag 8 oktober 2013

Sweet 16

Fredag kväll var det Jakerias födelsedags party. Kul, roligt, amerikanskt, intressant och om jag ska vara ärlig, väldigt akward... Twerka är något större än stort här i staterna. På fester och födelsedags partyn dansar man inte, man twerkar, och helst framför någon kille som håller i höfterna, helt nyktert och med föräldrar som tittar på... Nu kanske ni tror att detta var ratat och hatat av föräldrarna där, då det faktiskt iprincip är som att ha sex fast med kläder på, men ikke! Det var tom anordnat en twerktävling med föräldrarna som hejande dommare. Ni som känner mig kan nog förstå mitt ansiktsuttryck när jag för första gången såg en tjej twerka på det pinsamt nog tomma dansgolvet på en kille, och alla stod och glodde. Och efter ett tag gjorde alla detta! Det finns ju knappast något som kallas vänskap mellan killar och tjejer i dethär landet. Det var ju inte riktigt någon som pratade med killarna heller. Jag introducerade mig och hade någon kort dialog med dom (ska jag va ärlig var dom ganska tråkiga) men för övrigt var dom som sin egna lilla grupp i rummet och stod mest och väntade på att någon tjej, vilken somhelst skulle ställa sig framför dom och twerka.
Men men detta var ändå kvällen jag typ lärde mig twerka och i övrigt var det väldigt roligt. Rummet var så Sweet16 som ett rum kan va, med godis bord, siden klädda stolar, cheese dip och stora ballonger utspridda över golvet. En lite kul sak som hände var att Jakeria (precis som i filmerna) kom in i en fin rosa klänning och vackra högklackade, bara för att sen gå och byta om igen. Sen var det dags att åka hem, kl 11 (jag höll ju på att dö av skratt när jag hörde festens "öppettid" 8-11). Då kommer minsann en kille fram och säger att "nej vad tråkigt ska du åka, ta hand om dig". "Känner jag dig?" kände jag, gav honom en kram och gick. Sen åkte jag hem till Leah och berättade allt och vi skratta så vi grät.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar