tisdag 8 oktober 2013

Jag och Japan och skräck

Lördag var jag med Aki och målade krukor på ett pottery worx. Kul faktiskt, väldigt lyckat. Sen var det bio som jag sett fram emot så mycket. Jag kan ju dock inte påstå att jag njöt alls några av minuterna i den biosalongen för min galna värdfamilj hade självklart valt en skräckfilm. Inte vilken skräckfilm som helst heller, the conjuring, se den och du kommer inte kunna sova på några nätter om du bor på landet mitt ute i ingenstans i ett knarrande hus. Det var jag, Bracey, Leah, Jessica och Marissa som skulle gå. Jag fick ett sms från Jessica där hon berättade vilken film det var och om jag ville komma. Självklart ville jag på bio och filmnamnet tänkte jag inte så mycket på. Jag frågade Leah om filmen kommer vara läskig, hon svarar nej inte så farligt, och vi går in. Jag förstår ganska snart att det är en skräckfilm och när texten "based on a true story" kommer upp så spärrar Jessica upp ögon och säger "shit, Frida is gonna freak!!" mycket riktigt gjorde jag det. De drivs fortfarande om mitt ansiktsuttryck efter bion här i huset. Så fort som filmen var över tog jag mins skor och sprang ut. Haha, jag förstår inte hur de andra kunde sitta och glo utan att skrika, blunda eller dö lite smått. Mina öron gjorde ont när jag kom ut ur rummet då jag hade hållit för öronen de hela två timmarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar