tisdag 8 oktober 2013

Party in the USA

Fredag till lördag sov jag hos Thirza och lördag åkte vi till gymmet och såg på film, Aki kom över en sväng också.
Sen var det kväll och dags för äventyr så Kayla kom och plockade upp mig och Thirza vid hennes hus, vi träffade killarna på en Wallmartparkering en bit bort och sen bestämde vi oss för att åka hem till en av deras vänner, till "festen", som egentligen bara var avslappnat häng med vänner men vad gör väll det. (En lite rolig parantes är att det stod mellan att åka till denna vännens hus eller åka till ett hunted house, ett läskigt förfallet hus. Sånt gör vi bara inte i Sverige. Varför vet jag inte..) Dethär var dock något jag aldrig förut upplevt... Jag älskade varenda minut av det. Fantastiskt annorlunda. Där kom jag och Thirza hyfsat uppklädda. Vi får låna ett par sportshorts och en hoddie var och sen bär det av på fyrhjulingarna. In i skogen mitt i ingenstans. Och gissa vad vi hitta? Fler ungdomar med sina bilar och fyrhjulingarna!!! Där stod vi ett tag, barfota i leran och bara prata. Rednecks nästan hela högen men vilken upplevelse och vilken kväll. Jag och Thirza skrattade hela vägen tillbaks på asfaltsbacken och jag hade låten Ride i huvudet när jag satt och höll om en kropp framför mig med vinden i håret i en fart som fick mig att tappa andan av lycka. I just ride. Sen kommer vi tillbaks till huset. Något som vi gjorde hela kvällen (och som jag aldrig upplevt i Sverige) var att vi spelade och sjöng. En av killarna hade en otrolig röst, han blev signad i LA för ett tag sen och han tog gärna gitarren och spelade sina hemgjorda låtar. Kayla kunde improvisera med stämmor och annat och en annan kille där rappade sjukt bra, bästa jag hört från någon jag känner so far! Självklart sjöng jag med och tog gitarren så fort som ingen annan kunde ackorden till låten vi ville spela. Jag har VERKLIGEN saknat att sjunga och spela tillsammans med någon nu när jag inte längre har min musikbegåvade tvilling till hands.
Allt var i övrigt lite som en blandning av We cant stor och party in the USA.







Vi dansade också, spelade kortspel, pratade, skrattade och jag log hela kvällen. Sen gick vi och la oss kl 4 i någon random säng i huset, vaknade upp nästa morgon kl 8.30 och åkte hem. Sen sov jag resten av dagen, förutom när jag pluggade, kollade på film eller umgicks med Braceys son som var här, Marcus. Riktigt trevlig grabb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar