söndag 5 januari 2014

San Antonio, Texas baby

Sen åkte vi vidare. Vi åt lunch och tog ett kort stop i Dallas och träffade Tims mamma och syster. Vi fick razorbackscarfar i julklapp. En kul överraskning.




Sen åkte vi till San Antonio. Ett av de vackraste ställena jag varit på sen jag kom hit.
Otroligt vacker stad, vi hade jättekul! Volantärjobbade på en fotbollsmatch (Alamoball) och allt som var innan det. Det har inte varit alls mycket jobb och vi fick på detta sätt bo på samma hotell som alla fotbollsspelare och coacher från ett av lagen. Vilket är typ drömmen att få bilder och träffa dem (för fotbollsfans, vilket mina värdföräldrar är), de är väldigt kända. Vi har varit med på luncher och middagar, sett tal och fått va på vip-platser för vi har vaktat dom för vip-folket Vi var på pepp rally (cheerleaderna dansar och hejar från båda lagen, musik spelas, banden spelar och fotbollsspelarna pratar lite). Allt var en otrolig upplevelse. De hade dessutom satt upp christmas lights i alla träden och längs med kanalen vi åkte båttur på. Något så otroligt vackert.
Först stanna vi vid ett köpcentrum. Otroligt stort, flera kvarter stort, köer utanför affärerna.



Utsikten från mitt och Steffies hotellrum. 


Julbelysningen.
















Vi träffade fotbollsspelare också (sista bilden är quarterbacken för Oregons lag, ett av lagen som spela, det laget som bodde på vårat hotell, han är väldigt känd!!)




Vi upplevde mycket annat kul också!














Dom hade NÄSTAN min favoritgodis där


Och fantastiskt många jellybeans smaker

















Talangshow på middagen efter prepp rallyt. Fotbollsspelarna upträdde.




Förberedning för lunch dagen innan matchen.










Här uppe satt bl.a. qurterbacken vi tog kort med.





Vi var även på bsketmatch. Häftigaste, roligaste basketmatchen jag varit på.


Kisscam


Sen kommer den 30onde och jag blir sjuk..var även sjuk på nyår. Ensam i ett mörkt rum, svettandes för jag hade så hög feber. 




Jag missade gameday, som vi alla väntat på, här är en bild från det iallafall.






Men när klockan var fem här och 12 i Sverige (och Spanien) så gjorde jag en spansk tradition med Steffie. Den traditionen går ut på att man ska äta en vindruva per sekund när man räknar ner till tolvslaget. Vi satt och gjorde det i bilen (fast med godisvindruvor dock). Det var ju lite kul och stämningsfullt, trots att jag var sjuk. Innan tolvslaget i Amerika skypeade jag med mamma och pappa också. Dom är fina och finns alltid där för mig. Sen gick Matilda och Sofie upp för att skypea med mig på mitt tolvslag, dvs klockan sju på morgonen 1 jan. Jag missade det tyvärr, men det var fint att de väntade uppe för mig, kändes lite mindre ensamt då på mitt ensamma nyår!  


Men trots att mitt nyår var dåligt så gjorde inte det så mycket för mina dagar efter gjorde mig så glad.

Min nya favoritlåt


Nästa år blir bra! Vad det än har att komma med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar