onsdag 1 januari 2014

2013 och ett stort Hakuna Matata

När man har en blogg känns det hu lite tvunget att man ska skriva om det förra året efter nyår. Jag måste säga att 2013 har varit ett väldigt bra år, kanske ett av dom bästa i mitt liv. Inte hela tiden såklart, men när är det väl så? Jag har upplevt saker jag aldrig gjort förut och vuxit och mognat otroligt, inte bara här i USA. Jag har full koll på vilka mina vänner är och hur mycket jag älskar dom och hur mycket dom älskar mig. Jag är ute ur den jobbiga tonårs-fasen då man är osäker på sig själv, som jag tror alla har någon gång. Jag har dessutom fått mycket bättre relation med min familj under detta år. Jag känner att jag kan lita på mina föräldrar och att dom vet att dom kan lita på mig.
Mitt nyårslöfte förra året var att göra det jag vill  och inte bry mig om vad andra tycker. Detta är något jag tyckt att jag hållit. Omständigheterna här har dock förändrat det lite. Det känns som att jag har behövt bry mig om vad andra tycker för att bli omtyckt och få vänner. Men det har dock ändå gjort att jag på bredare sikt förstått vilka som är att lita på och inte. Jag må ha förändrats som person, men det ska bara vara till det bättre, det ska jag se till. Och mina tankar inombords har aldrig förändrats. Innerst inne har jag nästan alltid varit den jag vill vara och inte brytt mig om vad andra tycker.
-Det är i motvind en drake flyger som högst. Som min morfar skrev i sitt och Lenas grattiskort till mig i November. Ett citat jag aldrig glömmer.

Nu kommer det bilder från förra året!

Mitt förra nyår var fantastiskt med roliga människor. Det glömmer jag inte i första taget!













sen i Januari hälsade jag på Edvin, alltid lika kul att träffa den killen







Mera januari, med fina vänner, roliga fester och en visit till Linnea. Det var en kul tid, vi hade mycket roligt vi två och tjejerna och killarna som bodde där med linnea i Hallsberg. Sen stökade jag och familjen ut julen och Sofie var med, ett lyckat, mysigt julstök.













februari-mars: trivs i skolan, älskade min husa klass, mera kul, mera Linnea och Vendela, tjejmiddag, fika med Fanny, mys med Sofie, Idre med familjen, lillasyster Matildas födelsedag i februari, min namnsdag, fotodag med Fanny.














































April: Träffa mina kusiner, träffa mina favvotwins och greysmysa som vi gjorde varje onsdag.






Prepcampet innan USA (där jag träffade Mathilda som jag träffade igen i Texas här om dagen). Mycket roligt och kul att träffa nya människor och man blev något så otroligt taggad på att åka efter det lägret.




Mathilda till vänster här nedan









Sen har jag en lack av bilder tills sommarlovet..

sommarlovet:
Jag måste säga att det var ett av mina bästa sommarlov!






































































































Jag har verkligen inte orken att skriva om usa också, allt står ju redan här på bloggen, bara ni bläddrar lite. Många härliga stunder! Jag är glad att jag åkte!

MEN, ett nyår är ju inte bara till för att se tillbaka, nu ska jag se framåt och åh vad bra det ska bli, det ska jag se till. Vad som än händer så ska man ju alltid försöka göra det bästa av det, eller hur? 
Jag håller på det här året och alla mina framtidsplaner jag har för 2014. Mot oändligheten och vidare med ett stort Hakuna Matata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar