söndag 5 januari 2014

Den 24de december

Den 24de december bar det av. Det var svårt att vara hemifrån på julen, det var det. Men det gjorde det lättare att min familj där hemma skulle fira den 25te ändå, pga att mamma var jour på julafton.
Men när jag vaknade låg jag i sängen i någon timme och bara kolla upp i taket efter att ha sätt Petra Medre på svtplay och jag måste erkänna att jag nog grät en skvätt. Dessutom var det tyst i huset och vi skulle åkt för en timma sen, jag hade ingen ork till att gå upp. Men allt blev bättre senare, min värdfamilj gör mig oftare på bättre humör. Och snart var vi framme.

Den kvällen umgicks vi, såg på julfilm och gick på bio hela gänget (mina värd-morföräldrar, min värd-morbror, mina värdföräldrar, Steffie och jag). Men innan bion så åkte vi runt bland villa områden och såg på julupplysningen. Vi hade på oss speciella glasögon så ljusen såg ut som snöflingor, tomtar, pepparkakor osv. En mysig familjetradition.

På bion såg vi ”Saving mr. Banks”, sevärd!










Två från saving Mr. Banks.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar