onsdag 4 december 2013

Haloween

Jag har ju inte skrivit om hur mitt Haloween var än. Har inte riktigt orkat ta tag i det men här kommer det.

På dagen (fredagen) så fick jag godis och Cheezits (typ chips som smakar cheddar) av baskettjejerna och Coach. Det blev jag glad för.



Min haloween var mitt i allt kaos. Min förra värdmamma ville verkligen fira den med oss så det var planen. Vi skulle gå trick or treat var planen. Vår värdmamma sa tydligen att vi inte var för gamla för det. Barnen klädde ut sig och jag och Leah klädde ut oss. Vi gick inte riktigt och sa trick or treat men vi fick mycket godis ändå. Barnen gick omkring och samla på sig godis. Jag var faktiskt väldigt glad denna kvällen och alla gator var upplysta och alla var utklädda, till och med alla vuxna. Så antar att min förra värdmamma hade lite rätt ändå.
Jag var utklädd till cowboy och Leah till dirtbike-racer. Markus var sjöman.





Folk satt  utanför sina hus i solstolar med jackor och filtar, någon spindel målad på kinden (om inte mer utklädnad) och en stor godisskål i famnen och delade ut. Det roliga var att godiset inte var lösgodis (såklart) utan små milkyways, snickers, påsar av godis som jelly beans, klubbor och mycket mer. Nästan allt hade papper på. Det var faktiskt en riktigt häftig upplevelse. Har aldrig sett något sånt i Sverige.






Lite senare skulle jag vara med Thirza, Lauren, Chase och några fler. Vi skulle gå till ett haunted house, som är typ som spökhuset på Liseberg. Men sen gjorde min värdmamma mig ganska ledsen och det slutade med att jag inte gick. Kanske var det bra ändå, jag hade varit SÅ rädd. Men det var synd att jag inte fick uppleva att va med ungdomar på haloween...

Dagarna runt haloween så gjorde vi mycket tillsammans med familjen. Det var mycket dirtbikes och allt var faktiskt ganska kul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar