måndag 23 december 2013

Basketball

Både tjej och killaget i basket har åkt runt både tillsammans och ensamma och spelat. Senaste gången vi var borta så åkte killarna och tjejerna i samma skolbuss och alla kom hem runt midnatt, för att sedan ha skola nästa dag. Dock så har jag aldrig känt en sån spirit förut. Jag har ju följt med på många av tjejernas matcher och det har ju varit folk som hejat osv, men inte så många. När vi (jag och några av baskettjejerna och killarnas mammor) såg sista halvleken på deras match så stod alla och skrek. På motståndarlagets sida står några galna seniors som har klätt ut sig i något sorts kamouflagetema och alla skriker. Jag och alla andra står upp och jag har aldrig känt mig så amerikansk när det kommer till sport förut. Det är väl så det blir när man följt ett lag, eller känner några av spelarna, som jag gjorde. Det blir en annan sorts gemenskap!





En annan match tjejlaget spelat


Jag och Kayla på match



I förrgår var vi även på collegebasket, jag och familjen. Det var en häftig känsla och jag älskar att faktiskt kunna skrika till lite då och då, eller åtminståne fatta vad som försiggår (vilket jag inte ALLTID gör när vi ser på amerikansk fotboll, men jag börjar lära mig).
Jag och maskoten


Vi kollade på Arkansas razorbacks basketlag




Jag gillar faktiskt den här sporten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar