lördag 9 november 2013

En blank ny sida

Jag och Leah är nu ute ur huset, sen i tisdags. Vi bor just nu hos Lisa, vår kontaktperson i hennes husvagn. Det har varit något så fruktansvärt mycket komplikationer och svårigheter de sista dagarna. Jag har aldrig känt mig så förrådd, besviken och arg på mig själv någonsin förut. Men mina föräldrar älskar mig och jag är redo att starta om vilket är det ända viktiga. Men skuldkänslorna och minnena sen kvällen försvinner inte. Jag har drömt mardrömmar ända sen den kvällen.

Mötet med Lisa på tisdagen slutade med att jag och Leah fick packa väskorna och lämna huset utan att ha sagt hejdå till ens hälften av de som bor där. Men Tasha och Johns beslut var att vi skulle lämna deras hus iallafall så det var det vi gjorde. Det gjorde ont i mig. Den kvällen fick Leah en panikattack och jag kunde knappt prata. Jag har aldrig gråtit så mycket som de senaste dagarna nu.

Både våra föredrar och CCI står dock för att Tasha inte var en bra värdmamma, att vi ska byta familj och att detta inte bara var vårt fel.

Som det ser ut nu så ska jag byta familj. Till att börja med ska jag bo hos en familj här i Bryant, vi åker dit nu på söndag. Vi får se om dom sen väljer att behålla mig eller vad som händer. 

Min framtid ser ljus ut just nu trots allt som just hänt. På onsdag är det min födelsedag vilket känns lite sorgligt. Jag skulle gärna vilja känna min värdfamilj lite längre än tre dagar innan min födelsedag kom. Men mina föräldrar och familj älskar mig, jag har tak över huvudet och en familj att bo hos. Detta tycker jag är fantastiska omständigheter att ha efter allt som hänt.

Jag är definitivt en ny person nu. Jag har förändrats något så otroligt känns det som och jag vet inte om mitt gamla jag någonsin kommer kunna komma tillbaks helt. Jag har svårt att lita på eller binda mig till folk och jag har inte riktigt förstått hur och när jag ska kunna bli riktigt lycklig igen. Det tar nog tid. Det har iallafall varit en otrolig läxa och jag har både vuxit och mognat under tiden. Men nu är det nya tag och jag börjar på en blank ny sida här i mitt år i USA.

Jag uppskattar att ni skriver till mig och jag läser det gärna. Men ta inte illa upp om jag inte svarar. Jag försöker starta på nytt nu och behöver lite avstånd.

1 kommentar:

  1. Frida min Frida. Detta var en riktig stjärnsmäll för dig. Det har varit hemska dagar, men du kommer komma ur detta också. Du kommer att kunna känna vänskap, tillit, kärlek och lycka framöver. Jag vet det. Du är en fantastisk människa! Vi älskar dig vad som än händer. Många kramar.

    SvaraRadera