onsdag 16 april 2014

Prom Date!

Idag var en så bra dag!
Den började med att jag hade bild och min bildlärare hade ett djupt samtal med mig om hur framgångsrik jag kommer bli i framtiden, inom eller utanför bildämnet. Hon pratade om hur jag kunde få scholarships, att alla skolor skulle böna och be för att få mig och till och med kunna skapa ett eget företag när jag blev äldre. Det ger en sån motivation till att...göra någonting. Vad det nu blir.

Men varför jag egentligen skriver idag är för att jag har fått en prom date!!! Vilket var lite av en amerikansk dröm för mig. Det var mycket fram och tillbaka och vi hade svårt att bestämma något, speciellt pga vissa omständigheter. Igår försökte även Edwin (en av mina bästa killkompisar här borta) para ihop mig med en av hans kompisar så att jag säkert skulle få en date. Bradley, som denna kille då heter, träffade jag och dansade jag med på homecomming, så han var ju inte helt främmande. Men det blev ändå fel när Edwin berättade att han väldigt gärna ville gå med mig och sedan gav ut mitt nummer till honom. När han började smsa och prata om balen så sa jag i princip till honom att jag redan hade tänkt att gå men en annan kille. Kände mig fruktansvärt elak, men han tog det bra. Somsagt så var ju inget bestämt då med mig och Elijha (som är den som jag ska gå med heter), så jag sa till Bradley att jag skulle berätta för honom hur det skulle bli så fort jag visste.

Det var ganska knäppt hur det blev bestämt dock. Det var väl kanske lite svårt för Elijah att fråga på ett fint, romantiskt sätt eftersom att han har tjej och vi verkligen inte går som något mer än vänner. Men vi smsade om det mycket. Han berättade att han inte skulle gå för att han inte hade en date,  då sa jag att jag inte hade det heller osv. Han skickade något konstigt meddelande idag som jag inte förstod..jag tror det kanske skulle varit hans "moment" att fråga, att han skulle spexa till det lite, men jag vet inte. Idag så pratade vi om det igen och han berättade att han hade tagit ledigt från sitt jobb den kvällen. Efter ett tag så frågade han om jag kunde skicka en bild på min klänning. När jag gjort det så frågade han om jag skulle hjälpa honom välja ut en tux. Och lite senare efter det så var det liksom bestämt. Det kunde ju ha gått lite bättre men han är blyg och jag ville verkligen gärna gå med honom så det gör ingenting. Han är en jättetrevlig kille som är rolig att umgås med!
(Det finns en liten plan på att vi ska ta hans motorcykel till prom, men vi får se hur det blir med den idén.)

Till sist gick det väldigt bra på basketen. Grym dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar