onsdag 31 juli 2013

Jag gör min grej

Inatt åker jag till USA och där ska jag stanna i ett år.
En mening som känns helt sjuk att ens tänka.. Hur ska jag kunna utföra den?

Nu har jag gråtit, skrattat, packat, njutit och packat lite till. Det har varit människor runt omkring mig nonstop den senaste veckan och jag har aldrig någonsin förut känt att tiden har runnit iväg så som den har gjort nu. Jag kan iallafall säga att jag är redo nu. Vilket känns bra! Jag hade min tid då jag inte hade någon att umgås med för alla sommarjobbade, då jag mest gick omkring i trädgården och jobbade ihop pengar med svensk musik i öronen. (Hur mycket jag kommer sakna bara musiken här är sjukt...) Sen fick jag min festivaltid med mina favoritpersoner på hela jorden. Och sist men inte minst denna hektiska hejdå-vecka. Jag kan ju inte klaga.

I vilket fall har jag hunnit med en hel del i dag, men packande och planerade om familjemiddag och kompisar som ska komma över och säga hejdå. Jag kommer gråta floder.
Har fått så många fina presenter också av alla möjliga, jag har så otroligt fina vänner. De har gett mig allt från en speldosa till en underbar bok till en turkisk sten, smycken och ett mycket vackert rosaprickigt liggunderlag. Jag fick presenter av mamma, pappa och Matilda nu också som ska öppnas i USA, på plats...Can't wait! Kärlek till er alla! 

Så, this is it!
Klockan 01.00 inatt åker jag och kommer inte tillbaks på ett bra tag. Nu är det en vecka i New York som väntar och efter det kommer jag möta upp min värdmamma på flygplatsen i Little Rock i delstaten Arkansas där hon kommer stå med en rosa skylt med orden "Welcome Frida" på. Sen börjar mitt liv där borta.

Jag är en 16:årig tjej som har sin livs största resa hittills framför sig. Jag ska försöka uppdatera om allt som händer så ofta det händer nått när jag har internet åtkomligt. Ni får mer än gärna följa mig och mitt år i USA, Arkansas, Little Rock.

Jag är fruktansvärt nervös och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Har tänkt jättelänge på att göra ett sånt här inlägg där jag skriver om allt vad jag tänker och tycker. Jag vet inte riktigt hur jag lyckats. Men hejdå Sverige och alla d underbara som bor här. Nu ska jag iväg...och göra min grej!

Första delen i mitt äventyr.
//Frida, sista kvällen i Sverige. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar